Ze doen niet wat de bedoeling is, wat nu?

In elke organisatie zijn veranderingen gaande: van aanbod naar vraaggestuurd werken, klanten centraal stellen en meer verantwoordelijkheid pakken. Dergelijke veranderingen van gedrag vragen om een degelijke aanpak. Wellicht denk je goed bezig te zijn, terwijl jouw mensen nog steeds niet doen wat de bedoeling is, wat nu? Nog meer overleggen?

Waar wringt de schoen? Het antwoord is te vinden door gedrag te koppelen aan resultaten en dit te beinvloeden zowel aan de voor- als achterkant.

Al jouw initiatieven, zelfs als ze economisch gerechtvaardigd zijn, vallen of staan bij de vraag hoe mensen (meer) gewenst gedrag ontwikkelen. Want als mensen het oude blijven doen, dan is jouw initiatief niet meer dan een work make-over, bedoeld om alleen een opgeruimd gevoel te geven..

Wellicht denk je dat je mensen niet willen, per definitie mopperen, lastig zijn of gewoon te oud zijn om te veranderen. Hierdoor ontstaat misschien je neiging om steeds dwingender de verandering op te leggen. Terwijl juist eigen initiatief, meer verantwoordelijkheidsgevoel en klantgerichter optreden de bedoeling is.

Mensen hebben wel goede intenties, maar hun gewoonten houdt hen tegen om het anders te doen. Bijna al het gedrag is automatisch en verandert niet met een uitleg dat B toch veel beter is dan A.

Daarom is het belangrijk om gedrag te koppelen aan resultaat. Meer outpur in productie door storingen samen met Technische Dienst te analyseren. Dus is het samenwerken aan een storing het gewenste gedrag. Hoe vaak komt dat nu voor? En wat maakt dit gedrag makkelijker om te laten zien? 

Deze vragen ga je beantwoorden in Prestatiesprong. Wil je meer weten?

geef je op voor een gesprek

 

POSITIEVE CULTUUR, MET MENSEN DIE PRESTEREN EN DOELEN OVERTREFFEN

Een positieve cultuur met goed presterende medewerkers, moet zo simpel mogelijk. Leer in dit ebook hoe je met slechts één techniek de beste prestaties van je medewerkers krijgt.

je ontvangt ook mijn maandelijkse artikelen over uitzonderlijke prestaties