Ebook Succesvol Veranderen Forum

De zakelijke én menselijke kant van veranderen

Uit onderzoek blijkt dat in 70% van de gevallen medewerkers en teams niet echt anders gaan werken, waardoor er uiteindelijk niets verandert en er geen sprake is van succesvol veranderen. Hoe kan dat? In 90% van de gevallen komt dat door het vergeten van de menselijke kant van veranderen. Er wordt vooral op de processen, systemen, rollen en verantwoordelijkheden zelf gestuurd. Met als gevolg dat op papier er wel iets verandert is, maar niet in de praktijk. Het Forum Ebook Succesvol Veranderen laat zien hoe veranderaars hierover denken.

De menselijke kant wordt in feite gevormd door hoe wij reageren op communicatie en acties. Nu blijkt dat wij niet reageren op rationele zaken en feiten. Wij reageren vanuit onze waarden, overtuigingen en gevoel dat ontstaat bij het zien (en horen) van de werkelijkheid. De clou zit dus in het omgaan van dit gevoel. In het ebook lees je hoe je in 7 stappen hiermee omgaat.

Voor wie is het eBook Succesvol Veranderen bestemd?

Dit eBook is geschreven voor managers en professionals die leidinggeven aan veranderingen en nieuwe initiatieven.De 7 stappen methode die hier wordt beschreven, heeft als doel te zorgen dat je sneller en meer impact krijgt met veel minder moeite.

Bij elke stap speel je in op de stemming die ontstaat. Dat kun jij ook leren! Wanneer je dit onder de knie hebt, ben je succesvoller en krijg je meer impact. Hierdoor ga je enorm veel energie besparen en wordt je veel succesvoller. Bedenk eens wat het zou opleveren als:

  • je medewerkers in verandering beter leert begrijpen en beter kunt aanvoelen
  • je echt door hebt wanneer en waarom er sprake is van weerstand
  • je weet hoe je mensen blijvend kunt motiveren om anders te gaan werken.
Kortom, bij elk veranderinitiatief bespaar je veel onnodig gedoe terwijl de kans dat er daadwerkelijk iets verandert, vele malen groter wordt.

Forum met vragen en reacties op ebook Succesvol Veranderen

 

Reacties

Dank voor het e-book. Ik heb er veel aan gehad. HR richt zich graag op het instrument, maar de " why? " is echt veel belangrijker. Het is meer een kunst om het waarom op een praktische en duidelijke wijze over te brengen, dan een instrument te bouwen wat nodig is om de verandering te faciliteren.

Marianne Vennik

Bedankt voor het eBook,
Het afgelopen jaar heb ik een afstudeerproject afgerond waarbij ik een cultuur- en gedragsverandering teweeg heb gebracht in een huisartsenpraktijk. Door een richtlijn/protocol wondzorg te implementeren en te borgen. Op deze manier staan alle neuzen nu dezelfde kant op, waardoor iedere betrokkenen bij wondzorg de beoordeling en de behandeling van een wond volgens eenzelfde structuur uitvoert met daarbij gebruik makend van dezelfde materialen (waarbij o.a. rekening is gehouden met het kostenaspect).
Ik was benieuwd naar jou succesvol veranderen, ik zie verschillende overeenkomsten.
Tijdens mijn onderzoek heb ik gebruik gemaakt van Actie Onderzoek waarbij de stakeholders betrokken waren bij de veranderingen, dus inspraak hadden, waardoor er o.a. draagvlak gecreëerd werd.
Maar om het op langere termijn te laten beklijven is nog de vraag. Nu een half jaar later werkt men nog wel volgens de nieuwe richtlijn maar voor de toekomst? Wie zal het zeggen? Hopelijk heb ik je ebook hiervoor niet nodig maar wellicht is het voor andere veranderingen in de praktijk goed bruikbaar.

Rian Wijman

Geef een reactie

Nieuw managementboek

Boek En doet het zeer?